Photo info Get ready for the blood moon
Panoramic view of the Bernina Range with blood moon, Eastern Alps, Engadin, Switzerland
© Bernd Zoller/Shutterstock

Pobedite prolećni umor

Započeo Đagi, Mart 17, 2012, 13:59:36

prethodna tema - sledeća tema

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Đagi

Mart 17, 2012, 13:59:36 Poslednja Izmena: Mart 17, 2012, 14:00:36 od Đagi
Pobedite prolećni umor





Kad se prolepša vreme često osećamo "prolećni umor" koji je posledica pre svega manjka vitamina C, koji usled jednolične ishrane tokom zime organizam nije dobijao u dovoljnim količinama.


Zbog manjka ovog vitamina iskorišćenost kiseonika u ćelijama i tkivu je smanjena, oslabljen je imunološki sistem i organizam je podložniji bolestima.

Prolećni umor karakterišu brzo zamaranje, manjak koncentracije, stalno zevanje i potreba za spavanjem tokom dana. Smetnje nestaju brzo nakon unosa namirnica koje sadrže veće količine vitamina C.

Lekari kažu da na pojavu prolećnog umora utiču i nagle promene vremena, na koje se organizam teško prilagođava. S obzirom na skori dolazak proleća, savetuje se konzumiranje što više svežeg voća i povrća, jer su to najveći izvori vitamina C.

Da bi se smetnje izazvane prolećnim umorom prebrodile, preporučuje se zdrav san od osam sati i odlazak na spavanje ranije nego obično, fizička aktivnost, kao i unošenje u organizam što više vode, jer voda podiže osjećaj fizičke snage, reguliše probavu i smanjuje osećaj umora. Lekari preporučuju i izlaganje prirodnoj svetlosti koja utiče na poboljšanje raspoloženja i smanjenje pospanosti.

Preporučuje se jutarnje tuširanje naizmenično toplom i hladnom vodom, tako da hladna bude na kraju, dok uveče pomaže topla kupka s eteričnim uljima.

Tokom dana preporučuje se telesna aktivnost u trajanju od najmanje 30 minuta - trčanje, hodanje, plivanje...