Šta utiče na nekontrolisano mokrenje?

  • 0 Odgovora
  • 3793 Pregleda

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

NiKooLaa

  • Dont fear the reaper!
  • *
  • 5,405
  • +149/-13
  • Pol: Muškarac
    • dzontra.nikola
    • lastfm
    • opusteniforum
    • dzontra_nikola
    • Dzonny
    • Pogledaj profil
    • Valjevski polumaraton
Šta utiče na nekontrolisano mokrenje?
« poslato: Maj 18, 2012, 21:13:12 »
Šta utiče na nekontrolisano mokrenje?


Iako formalno ne postoji određeni način ishrane za simptome nekontrolisanog mokrenja (urinarne inkotinencije), ono što jedete i pijete ipak  može pogoršati ove tegobe.
Pod urinarnom inkontinencijom podrazumeva se nevoljno isticanje urina i može se javljati u više oblika. Stres inkontinecija je kada mala količina  urina iscuri zbog pritiska koji bešika trpi kada neka osoba kija ili kašlje.  Nagonska inkontinencija, takođe poznata kao hiperaktivna bešika, nastaje kada  osetite iznenadnu potrebu za mokrenjem, a ponekad dolazi i do slučajnog curenja  mokraće.
Inkontinencije mogu biti i prolazne, mogu nastati usled  zatvora, infekcije urinarnog trakta, nepokretnosti, oštećenja mentalnih funkcija i drugog.
Većina lekara savetuje osobama sa ovim problemima da izbegavaju određene vrste hrane i pića. I pored toga, lekari priznaju da određena hrana ili  piće koje smeta jednoj osobi, ne mora smetati i drugoj. Zato je važno da  personalizujete svoju ishranu.
To možete uraditi tako što ćete na određeno vreme eliminisati  hranu i piće za koje sumnjate da izazivaju probleme, a zatim ih jedno po jedno ponovo uvesti u ishranu, da biste videli da li možete da tolerišete manje  količine.
Navodimo uobičajene krivce u ishrani za urinarnu  inkontinenciju:
Prekomeran unos vode
Ako ne pijete dovoljno vode, možete dehidrirati, ali ako imate inkontinenciju, i velike količine vode mogu predstavljati problem, tj. onih šest  do osam preporučenih čaša vode dnevno.
Osam čaša vode ukupno imaju oko 1800 mililitra, a stručnjaci preporučuju da ako imate problema sa inkontinencijom, ograničite unos vode na  900 do 1200 mililitara.
Alkohol
Ako imate nagonsku inkontinenciju ili kombinaciju nagonske i  stres inkontinencije, onda za vas alkoholna pića mogu predstaljati problem. Alkohol ima direktan uticaj na bešiku, smanjuje njenu kontrolu, a deluje i tako da  pomalo izaziva dehidrataciju.
Iako neki ljudi potpuno izbace upotrebu alkohola, sa druge  strane pojedine osobe mogu biti tolerantne na manje količine, ali stručnjaci savetuju da unos alkohola smanjite što više možete.
Kofein
Sa jedne strane kofein stimuliše bešiku, a sa druge može imati slične uticaje kao i alkohol. Stručnjaci savetuju da u potpunosti eliminišete  kafu i druge izvore kofeina kada imate problema sa nekontrolisanim mokrenjem.
Međutim, ako pijete dosta kafe i ne možete u potpunosti da je izbacite, onda bar smanjite unos na jednu ili dve šolje dnevno. Takođe, pijte kafu  ujutru kako ne biste morali da ustajete noću da mokrite. Izbegavajte da pijete  kafu posle 19 časova.
Jako začinjena hrana
Ako imate nagonsku inkontinenciju, trebalo bi da izbegavate začinjenu hranu, odnosno namirnice kao što su ljute papričice, ren i drugu jako  začinjenu hranu.
Probajte da ustanovite koja vrsta začinjene hrane vam ne  odgovara, tj. za koju sumnjate da vam pogoršava simptome, i tako ćete pronaći svoju personalizovanu ishranu.
Kisele namirnice
Ako imate problema sa nekom vrstom urinarne inkontinencije,  pametan potez bio bi da izbegavate kisele namirnice kao što su sveže južno voće, sok od pomorandže, brusnice i citrusna pića.
Sok od brusnice može da pomogne u čišćenju infekcije bešike, ali  ne pomaže i prilikom nagonske inkontinencije bešike.
Gazirana pića
Čak i ako ne sadrže kofein, gazirana pića ne bi trebalo da budu  deo vaše ishrane. Ugljen-dioksid može da iritira osetljive bešike, a kada nastane  iritacija, možete imati potrebu da mokrite, što je tipičan sindrom nagonske  inkontinencije. 
Veza između težine i urinarne inkontinencije
Bez obzira na personalizovani način ishrane, treba da budete  svesni da održavanje telesne težine na zdravom nivou može da pomogne prilikom simptoma nekontrolisanog mokrenja.
Nekoliko studija je pokazalo da kod gojaznih osoba gubitak  težine, čak i od 5% do 10%, može smanjiti simptome stres i nagonske inkontinencije.
Jedno istraživanje koje je obuhvatilo 40 žena sa nekontrolisanim mokrenjem, pokazalo je da su žene koje su izgubile u proseku 18 kilograma smanjile  učestalost simptoma inkontinencije za 60% u poređenju sa 15% žena koje nisu  izgubile na težini.
::Za webmastere :: Pravilnik foruma ::Baneri :: Magija
samo-opusteno userbar5
>> Registrujte se kako bi videli sadrzaj celog foruma! Neki delovi foruma nisu vidljivi za goste!<<
[Kako da vidim linkove na forumu??]
VAratonac :: ITcyberCOP

[Reklama]