Joga

  • 3 Odgovora
  • 5585 Pregleda

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

NiKooLaa

  • Dont fear the reaper!
  • *
  • 5,391
  • +148/-13
  • Pol: Muškarac
    • dzontra.nikola
    • lastfm
    • opusteniforum
    • dzontra_nikola
    • Dzonny
    • Pogledaj profil
    • Valjevski polumaraton
Joga
« poslato: Februar 13, 2009, 19:27:38 »
Harmonija Tela, Uma i Duse



Želja je svakog čoveka da živi u skladu sa soboom i sa okolinom. Današnje vreme postavlja pred nas u svim područjima života sve veće fizičke i psihičke zahteve, zbog čega sve više ljudi pati od telesnih i psihičkih smetnji kao što su jednostrano fizičko opterećenje, posledice nedovoljnog kretanja, stres, nervoza, nesanica i depresija. Zato su danas od velikog značaja metode i tehnike za poboljšanje zdravlja i fizičke i mentalne harmonije, a sistem “Joga u svakodnevnom životu” nam upravo na tom polju omogućuje da pomognemo sami sebi.

Tokom svog dugogodišnjeg rada u zapadnim zemljama, upoznao sam način života i fizičke i psihičke poteškoće ljudi savremene civilizacije. Na temelju tih iskustava razvio sam sistem “Joga u svakodnevnom životu” kao postupnu i sistematsku metodu, koja obuhvata sva područja ljudske egzistencije i koja u svakom razdoblju života nudi nešto vredno. Tako je svakome, bez obzira na godine ili fizičku konstituciju, omogućen pristup klasičnom putu joge. Vodeći računa o stanju savremenog društva, stvorio sam sistem blizak potrebama modernog čoveka, ne gubeći pritom izvornost i delotvornost drevnih učenja.

 

Reč joga potiče iz sanskrita i znači povezati, sjediniti. Vežbe joge imaju celovit učinak budući da uravnotežuju telo, um, svest i dušu. Na taj način, joga pomaže u savladavanju svakodnevnih zadataka, teškoća, briga, postizanju višeg stepena razumevanja sebe, smisla života i vlastitog odnosa prema Bogu.

Na duhovnom putu joga vodi do najvišeg znanja i trajnog blaženstva u jedinjenju individualnog sopstva sa univerzalnim sopstvom. Joga je najviše kosmičko načelo. Ona je svetlo života, univerzalna, kreativna, uvek budna svest, koja je oduvek postojala, koja uvek postoji i koja će uvek postojati.

 

Pre mnogo hiljada godina, indijski rišiji (mudraci i sveci) istraživali su prirodu i svemir uronjeni u meditaciju. Tako su otkrili zakone materijalnog i duhovnog sveta i stekli uvid u sprege unutar univerzuma. Proučili su kosmičke zakone, zakone prirode i bazičnih elemenata, život na zemlji, kao i sile i energije koje deluju u univezumu — kako u spoljnem svetu, tako i na duhovnom planu. U Vedama je opisano i objašnjeno jedinstvo materije i energije, ishodište univezuma i delovanje elementarnih sila. Neke od ovih spoznaja ponovo je otkrila i potvrdila savremena nauka.

Iz tih iskustava i uvida potekao je dalekosežan i sveobuhvatana sistem poznat kao joga. On nam je podario dragocena i praktična uputstva za telo, dah, koncetraciju, opuštanje i meditaciju.

Vežbe koje nam ova knjiga nudi već su se dokazale pomažući milionima ljudi hiljadama godina. Sistem “Joga u svakodnevnom životu” se podučava širom sveta u joga centrima, školama, centrima za obrazovanje odraslih, bolnicama, banjama, rehabilitacionim centrima, fitnes i sportskim klubovima. On odgovara svim starosnim grupama, ne zahteva akrobatske sposobnosti i pruža mogućnost vežbanja joge i fizički nespremnima, invalidima i rekovalescentima. Samo ime sistema ukazuje da se joga može i treba vežbati u svakodnevnom životu. Svi stupnjevi vežbi su rađeni uz savetodavnu saradnju sa lekarima i fizioterapeutima, te ih stoga, uz poštovanje uputstava i upozorenja, može vežbati svako i samostalno kod kuće. “Joga u svakodnevnom životu” je celovito orijentisan sistem, što znači da podrazumeva ne samo fizičke, već i mentalne i duhovne aspekte. Pozitivno mišljenje, istrajnost, disciplina, usmerenost ka Najvišem, molitva, kao i dobrota i razumevanje, grade put ka upoznavanju sebe i ka samospoznaji.

Glavni ciljevi “Joge u svakodnevnom životu” su:

fizičko zdravlje
mentalno zdravlje
društveno zdravlje
duhovno zdravlje
samorealizacija i spoznaja božanskog.
Do tih ciljeva dolazimo:
fizičkim, mentalnim i duhovnim vežbama
hraneći se punovrednom, vegeterijanskom hranom
poštujući život, čuvajući prirodu i okolinu
unutarnjim mirom
ljubavlju i pomaganjem svim živim bićima
tolerancijom prema svim narodima, kulturama i religijama,
čistim mislima, živeći pozitivno.

 
Fizičko zdravlje

Fizičko zdravlje je od suštinskog značaja u životu. Kao što je švajcarski lekar Paracelzijus dobro uočio: Zdravlje nije sve, ali bez zdravlja sve je ništa. Za održavanje i ponovno sticanje zdravlja služe nam fizičke vežbe (asane), vežbe disanja (pranajame) i tehnike opuštanja.

U “Jogi u svakodnevnom životu” klasične asane i pranajame podeljene su u sistem od 8 stupnjeva. Prvi stepen čine “Sarva hita asane” (asane koje pomažu svima), a nakon ovog, pripremnog, slede još sedam stupnjeva koji vode kroz sve naprednije vežbe asana i pranajama. Iz osnovnih vežbi “Joge u svakodnevnom životu” razvili su se i neki zasebni programi: “Joga za kičmu”, “Joga za zglobove”, “Joga za starije”, “Joga za poslovne ljude” i “Joga za decu”. Sistem uključuje i druge vežbe dragocene za održavanje našeg zdravlja — tehnike pročišćavanja (hata joga krije), vežbe dubokog opuštanja (joga nidre), vežbe koncentracije (npr. tratak) i tehnike buđenja i usmeravanja energije i svesti (mudre i bande).

Još važniji činilac održavanja našeg zdravlja je hrana koju uzimamo. Ono što jedemo ne utiče samo na naše telo, nego i na psihu, navike i osobine — ukratko, hrana deluje na celo naše biće. Budući da je ona izvor naše fizičke energije i vitalnosti, važno je unositi uravnotežene i zdrave namirnice: žitarice, povrće, mahunarke, voće, koštunjave plodove, mleko i mlečne proizvode, med, klice, salatu, semenke i začinsko bilje. Njih možemo koristiti sirove ili sveže pripremljene, dok stare, podgrejane i hemijski tretirane namirnice, meso (kao i sve mesne prerađevine), ribu i jaja treba izbegavati. Isto se odnosi i na alkohol, nikotin i droge, jer ubrzano razaraju naše zdravlje.

 
Mentalno zdravlje

Naš um i čula upravljaju nama mnogo češće nogo što mi upravljamo njima. Da bismo upravljali svojim umom potrebni su nam pre svega unutrašnja analiza i pročišćenje. Negativne misli i strahovi uzrokuju neravnotežu u nervnom sistemu, a potom i u fizičkim funkcijama rezultirajući mnogobrojnim bolestima i patnjom. Temelji mentalnog zdravlja su jasnoća misli, unutarnja sloboda, zadovoljnost i zdravo samopouzdanje. Zato nastojimo da postupno prevaziđemo svoje negativne osobine i da razvijemo pozitivne misli i postupke.

“Joga u svakodnevnom životu” i na ovom području pruža brojne mogućnosti za pročišćenje i oslobođenje našeg duha: ponavljanje mantre, poštovanje etičkih načela, dobro društvo i inspirativne knjige. Važan insturment samoispitivanja i samospoznaje je “Meditacija samoanalize”, stupnjevito osmišljena meditativna tehnika. U ovoj vežbi meditacije dolazimo u kontakt sa svojom podsvešću, sa izvorom svih svojih želja, kompleksa, uzroka ponašanja i predrasuda. Ona nam omogućava da nadvladamo svoje loše osobine i navike i da na taj način savladamo životne probleme, vodeći nas od upoznavanja vlastitog bića — kakvi smo, zbog čega smo takvi — preko prihvatanja sebe, do spoznaje svog istinskog sopstva.

 
Društveno zdravlje

Društveno zdravlje podrazumeva sposobnost da sami budemo srećni i da druge činimo srećnima. To podrazumeva negovanje istinskih kontakata i komunikacije sa drugim ljudima, preuzimanje odgovornosti u društvu i rad za zajednicu. Društveno zdravlje je takođe sposobnost da se opustimo i iskusimo život u svoj njegovoj lepoti.

Jedan od gorućih problema našeg vremena je zavisnost od droga, koja je jasan znak društvene bolesti. Sistem “Joga u svakodnevnom životu” pomaže u prevazilaženju ove bolesti i podaruje nov pozitivan cilj i smisao života. Budući da društvo u kojem se krećemo utiče na našu ličnost i oblikuje naš karakter, dobro društvo je od najveće važnosti za naš unutrašnji razvoj.

Živeti “Jogu u svakodnevnom životu” znači raditi za sebe i druge, za svoje bližnje i za celo društvo na očuvanju  prirode i okoline, mir u svetu. Vežbati jogu znači biti aktivan  u najpozitivnijem smislu reči i delati u društvu za dobrobit čovečanstva.

 
Duhovno zdravlje

Duhovni cilj joge je spoznaja Boga i sjedinjenje individualne duše sa Njim. Spoznaja da smo u svom zajedničkom korenu i povezanosti sa Bogom svi jedno — prvi je korak ka tom cilju.
Do duhovnog zdravlja vode molitva, meditacija, mantra, pozitivne misli i tolerancija. Osnovno načelo duhovnog života i ujedno najviša zapoved čovečanstva je:

Ahimša paramo dharma
Nenasilje je najviše načelo.

To znači: ne činiti nasilje ni mišlju, ni rečju, ni delom.
Čovek bi trebao da štiti, a ne da razara. Davanje, razumevanje i praštanje su osobine koje nas zaista čine ljudima. Očuvanje svih oblika života, uz poštovanje njihove posebnosti i samostalnosti, jedan je od osnovnih aspekata učenja joge. Sledeći ove principe u svakodnevnom životu stvaramo čvrst temelj za međusobnu ljubav, pomaganje, razumevanje i toleranciju, ne samo među pojedincima, nego i među svim ljudima, nacijama, rasama i veroispovestima.
Joga nije religija, ona je izvorište duhovnosti i mudrosti, koren svih religija. Prevazilazeći verske granice, ona nam pokazuje put ka jedinstvu. Kao najrazvijenije biće na Zemlji, čovek je sposoban da spozna svoju pravu prirodu i svoje unutarnje sopstvo — Boga. na tom putu, vežbama mantra joge i krija joge, “Joga u svakodnevnom životu” pruža vođstvo duhovnim tragaocima.

Odluka o vašem zdravlju i spremnost da živite slobodan i srećan život je u vašim rukama. Vežbajte postojano sa čvrstom odlukom i uspeh vam je siguran.

Svima onima koji već vežbaju i onima koji će to sada započeti želim srećan, zdrav, uspešan i harmoničan život uz Božji blagoslov.

— Paramhans Mahamandalešvar Swami Mahešvarananda
tvorac sistema “Joga u svakodnevnom životu”



Izvor:
Joga u svakodnevnom zivotu
::Za webmastere :: Pravilnik foruma ::Baneri :: Magija
samo-opusteno userbar5
>> Registrujte se kako bi videli sadrzaj celog foruma! Neki delovi foruma nisu vidljivi za goste!<<
[Kako da vidim linkove na forumu??]
VAratonac :: ITcyberCOP

[Reklama]


MarkoKg

  • *
  • 5,159
  • +48/-3
  • Pol: Muškarac
  • Music is my aeroplane...
    • samoopustenoinfo
    • Pogledaj profil
    • samo-opusteno
Re: Joga
« Odgovor #1 poslato: Novembar 17, 2009, 13:19:25 »
Joga oslobađa jetru od toksina
Autor: E.B. | 17.11.2009. - 05:00

Joga jača sistem imuniteta, potvrdile su razne studije, a stručnjaci preporučuju da se vežba svakodnevno. Ove vežbe jačaju životnu energiju, tzv. pranu, a sve što vam je potrebno da biste vežbali je prostirka i li ćebe, malo mira i svežeg vazduha, i sasvim malo vremena za četiri jednostavne vežbe.

1. Pomoć za jetru

Ova vežba pomaže jetri u njenom zadatku detoksikacije.- Sedite u turski sed, ispružite desnu ruku i lezite na leđa. - Podignite levu ruku pod uglom od oko 60 stepeni, ispružite prste.
- Gornji deo tela naizmenično i lagano naginjite na desnu i na levu stranu, oko dva-tri minuta.


2. Podstiče odbrambene ćelije

Ova vežba stimuliše koštanu srž, koja stvara specijalne odbrambene ćelije (limfocite).
- Lezite na leđa.
- Zategnite trbušne mišiće i podignite jednu, pa drugu nogu, tako da obe budu podignute u pravcu plafona.
- Duboko udišite i izdišite mrdajući prstima.


3. Za duboko disanje

Više kiseonika takođe jača odbrambenu moć
- Sedite u turski sed sa rukama na kolenima.
- Duboko udahnite naginjući grudni koš unapred koliko god možete.
- Zadržite vazduh s jezikom priljubljenim uz prednje nepce.
- Dokle god ste u stanju da zadržite vazduh, lagano njišite gornji deo tela napred-nazad.
- Duboko i polako izdahnite.
- Vežbu ponavljajte pet minuta.

4. Jača bubrege

- Ova vežba, preko četiri paraštitne žlezde, jača aktivnost bubrega.
- Kleknite. Desno stopalo položite na pod. Levo stopalo pažljivo gurnite koliko god možete unazad. Pronađite ravnotežu.
- Sklopljene ruke postavite ispred grudi i duboko udišite i izdišite. Radite oko tri minuta.




 
Vežbe preventiva za rak prostate



Muškarci koji su redovno umereno fizički aktivni imaju manje izgleda da će oboleti od raka prostate, objavili su američki naučnici. U časopisu „Urology“ piše da se zaštitni uticaj vežbanja odnosi i na agresivne oblike ove bolesti. Istraživači napominju da je vežbanje bilo povezano s manjim izgledima za obolevanje od ove bolesti, bez obzira na rizike kao što su godine i gojaznost.

TanjicA

  • be optimist
  • *
  • 2,964
  • +39/-2
  • Pol: Žena
    • Pogledaj profil
Odg: Joga
« Odgovor #2 poslato: Maj 05, 2012, 14:35:10 »
Kako nas oplemenjuje joga disanje?

Joga oplemenjuje i vitalizuje sve nivoe čovekovog postojanja. Telo smatra grubljom kristalizacijom prethodno stvorene mentalne imaginacije i svojim tehnikama postepeno ''produhovljuje'' taj najgrublji nivo našeg postojanja.



Prema učenju joge, nas sačinjava pet omotača ili tela. To su: fizički nivo – anamaja koša, energetski nivo – pranamaja koša, mentalno telo ili manomaja koša, psihičko ili kauzalno telo – vigjana maja koša i na kraju telo jedinstva i blaženstva – anandamaja koša.

 To su nivoi postojanja svakog od nas, ali se naša svesnost nalazi uglavnom na nižim nivoima. Proces ''osvešćivanja'' ne završava se na telu, već ide dalje i obuhvata sve suptilnije nivoe našeg bića, od energetskog i mentalno-osećajnog do psihičkog, postepeno ih dovodeći u skladan odnos.

 Telo su kočije, čula su konji, čulni objekti su putevi, um su uzde, inteligencija je kočijaš, Sopstvo je putnik. Mudar čovek zna da je njegovo pravo ''Ja'' – Sopstvo, samoispunjeno i samodovoljno onda kada je ujedinjeno sa telom, čulima i umom (Stara izreka iz Upanišada).

To stanje jedinstva zove se joga.

 Svaki jogi zna da telo nije samo sedište duše već i način, sredstvo pomoću kojeg možemo postići konačno oslobođenje. Joga nam nudi tehnike kako bismo postali pažljivi i svesni, da se svesno proširujemo i provlačimo kroz sve strukture našeg postojanja, od grube fizičke, do suptilne.

 Zato joga ne zanemaruje telo već, radeći na njemu, rastvarajući tenzije i stres koji se usled pogrešnog načina razmišljanja, ponašanja i ishrane u njemu generiše, nastavlja dalje, otklanjajući sloj po sloj nagomilanih tenzija u nama. Fizički stres može biti na muskularnom, nervnom i endokrinom nivou.

 Joga položaji – asane, ako se pravilno vežbaju, u stanju su da redukuju i otklanjaju ove, u telu stvorene tenzije.

 Za razliku od životinja čovek sebe izlaže tako zvanom anticipiranom stresu što znači da je, ne pomerajući niti jedan mišić svog tela, dok mirno sedi u fotelji, u stanju da svojim brižnim mislima i strahovima, ili ljutnjom, u telu proizvede identičan neurološki i hemijski odgovor na stresnu situaciju, kao da se ona zaista odigrava.

 Čitav sistem je angažovan na fizičku akciju koja izostaje, jer telo miruje, ali svejedno adrenalin je već jurnuo u krv i mišići bivaju natopljeni tim hormonom.

 Usled aktivacije simpatikusa, krv se iz organa trbušne duplje šalje u noge i ruke, kako bi se spremili na odbranu ili bekstvo od ’’neprijatelja’’. Vremenom se čitav sistem navikava na ovakav režim rada i ne može bez njega. Postajemo zavisni od određenih neuro-peptida, njihovom emotivnom porukom i nabojem koji nam preko hipotalamusa i hipofize stižu do nadbubrežnih žlezda, a njihova lučenja do ćelija u telu.

 Mišići koji su natopljeni adrenalinom vremenom postaju kruti, neelastični i bolni. Emotivno-psihički stres kod ljudi stvara fizički stres koji se, recimo, ispoljava kao ukrućenost i blokade koje usećamo u ramenima i vratu.

 Bol koji se kao rezultat toga javlja, šalje signal koji podstiče lučenje adrenalina, tako da se vrtimo u začaranom krugu. Fizički stres proizvodi hemijski, koji opet sa svoje strane stvara još veći fizički stres.

 Kada se to desi, prirodne osobine organizma da se obnovi i isceli su svedene na minimum. Tako da problemi sa ramenima i vratom postaju hronični. Kada to potraje, vremenom stvara sve veći psihološki stres.

 Hronični stres nas stalno drži u stanju pripravnosti. On povećava nivo šećera u krvi, utičući na funkcije pankreasa, jetre i na mehanizam za odlaganje masnih ćelija.

 Kada nam je usled konstantnog stresa nivo šećera u krvi stalno visok, redukujemo nivo insulina u krvi. To može dovesti do pojave dijabetesa, prekomerne težine i sl.

 Pošto se dotok krvi u organe trbušne duplje povlači za račun mišića perifernih delova tela, naša sposobnost digestije, apsorpcije i asimilacije hrane je značajno smanjena. Bez obzira na to što se dobro hranimo, naša sposobnost da uzmemo ono što nam je potrebno iz hrane koju smo uneli u velikoj meri je redukovana.

 Kada bi ljudi samo znali da je dovoljno par puta duboko, polako i svesno udahnuti i izdahnuti, kako bi se aktivnost simpatikusa prebacila na parasimpatikus i dovela ih u stanje ravnoteže...

 Joga svojim vežbama laganog i svesnog istezanja i uvrtanja aktivira mišiće tako što se krv polako istiskuje iz njih, a zatim ih sveža i oplemenjena krv natapa kada se oni vrate u prvobitni položaj.

 Time se ne samo mišići oslobađaju otpadnih materija i otrova, već zahvaljujući cirkulaciji sveže krvi bivaju nahranjeni i vitalizirani. Na ovaj način, pomoću tehnika joge, ne samo da se oslobađamo tenzija na mišićnom nivou, već prekidamo tu uzlaznu kariku začaranog kruga.

 Mišići više nisu bolni i u spazmu. Oni više ne šalju ’’bolne’’signale našem nervnom sistemu, već signale prijatnosti koji opuštaju. Počinjemo da se navikavamo na opušteno stanje koje, kada potraje, postaje pozitivna i zdrava navika i nova opsesija.

 Tada dolazi do postepenog oslobađanja od tenzija generisanih u nervnom i endokrinom sistemu, koji su bili u stanju konstantne uzbune.

 Ne treba zaboraviti da se samo opušten mišić može i sme istezati, u suprotnom ga izlažemo dodatnom stresu. U tome i jeste jedna od razlika između joge i drugih fitnes disciplina.

 Svesnost položaja, koji zauzimamo i disanja se sjedinjuju u jedno iskustvo.



Sledeći nivo su emotivne tenzije i za njihovo otklanjanje su potrebne suptilnije tehnike i vežbanje uz daleko veći nivo pažnje i kontinuirano osvešćivanje disanja tokom čitavog vežbanja.

 Tehnike joga disanja ovde imaju neprikosnovenu ulogu i značaj. Dah je most između tela i uma. Udah treba da bude dug, suptilan, dubok, ujednačen. Udahom energiziramo sebe i obnavljamo fizičko i energetsko telo.

 Zadržavanjem vazduha nakon udaha omogućavamo da se unete čestice energije - Prane, resorbuju u telu. (Ovakav udah i zadržavanje vazduha nakon udaha se u jogi zove - Brimhana, što znači ’’proširiti’’, ono treba da energizira i zagreva telo).

 Sporim izdahom se oslobađamo akumuliranih toksina u fizičkom i energetskom telu. Zadržavanjem praznih pluća, nakon izdaha, u granicama naših mogućnosti, sav stres se eliminiše iz fizičkog i energetskog tela. (Ovakav izdah i zadržavanje praznih pluća, nakon izdaha se u jogi zove – Langana i znači ’’redukovati’’, ’’postići’’, ono treba da podstiče proces eliminacije i ima pročišćujući efekat).

 Kao i Jogiji i Taoisti su poznavali vrednost i ulogu disanja.

Kada ste ljuti, razdraženi i uzbuđeni, kažu da imate višak Janga u sebi i da ga treba izbaciti iz tela, tako što će vam izdah biti duži od udaha, na taj način se oslobađate njegovog destruktivnog viška.

Kada ste tužni i nesrećni, udisaj treba da bude duži od izdisaja, jer u sebi imamo višak Jina, i energija – Ći treba da bude sakupljena unutar tela.

 Vežbači Či Kunga i Tai Čija, ova pravila dobro poznaju. U jogi postoje tehnike disanja koje su u stanju da nas aktiviraju, vitaliziraju i pokrenu na akciju, ako smo izgubili volju, ili smo po prirodi neaktivni i introvertni i obrnuto, postoje tehnike koje uspešno smiruju one koji ne znaju šta će sa sobom i svojim viškom destuktivne energije, koji su ekstravertni i frenetični.

 Disanje u jogi je daleko više od fizičkog, energetskog i osećajno-mentalnog nivoa našeg postojanja. Ono je u stanju da nas dovede do našeg pravog Sopstva.

 Dugogodišnjim radom uviđamo da je disanje ritam kosmosa (o tome govori nauka Svara Joge). Kada se dah sve više profinjuje, usporava, kada izgleda da se tako reći zaustavio, pulsiranje vašeg individualnog ’’Ja’’ se rastvara i stupa u rezonans sa kosmičkim ritmom disanja.

 Sledeće reči najpoznatijeg Hatha jogija, B.K.S.Iyengara, ne lep i poetičan način odražavaju svu vrednost, mudrost i lepotu jogičkog disanja: ’’Udah predstavlja produžavanje i širenje samog Sopstva (Puruše). Zahvaljujući udahu, Sopstvo obgrljuje svoje omotače, tela ili nivoe postojanja, od najsuptilnijeg sve do kože na telu, poput zaljubljenog mladića koji grli svoju voljenu.

 Zadržavanje vazduha u plućima, nakon udaha, predstavlja sjedinjavanje voljenog sa svojom dragom. Prilikom izdaha, Sopstvo, preko vazduha koji izlazi, vodi svoju voljenu sa sobom kući svojoj, gde ona sada grli svog voljenog. Zadržavanje praznih pluća nakon izdaha, ona se sjedinjuje sa njim i zajedno se prepuštaju i predaju Uzvišenom.’’

Izvor: vidyayoga.net
I optimiste i pesimiste doprinose drustvu.                       
Optimiste su izmislile avion ,a pesimiste padobran. :)
Bistri ostvrt na politicku scenu Srbije *
Zanimljivosti iz zemlje i sveta

Jecajecaa

  • *
  • 8
  • +0/-0
  • Opustite se i uzivajte!
    • Pogledaj profil
Odg: Joga
« Odgovor #3 poslato: Novembar 30, 2012, 14:13:31 »
Joga je spas za danasnju brz tempo zivota! Meni vezbanje mnogo znaci!